Zapojte se do programů Vaší radnice!

Podobně jako zaměstnavatelé motivují svoje zaměstnance poukázkami na sport, relaxaci či volný čas, je i projekt Aktivní město založen na distribuci účelových příspěvků, které občané získají od své radnice a následně je mohou využít na uhrazení části nákladů za kurzovné nebo členský příspěvek u registrovaných poskytovatelů.

Na rozdíl od papírových voucherů se vlastní distribuce i transakce realizují elektronicky na našem portále. Veškeré operace probíhají on-line prostřednictvím virtuálních kreditů, které jsou následně propláceny cílovým subjektům v reálných penězích.

Oproti klasickým dotačním programům jsou to tak přímo občané, kteří sami rozhodují, za co finanční příspěvek radnice utratit a kam podpora na tyto aktivity půjde.

Založte si rodinný účet, získejte také Vy příspěvky od své radnice či dalších subjektů a vybírejte z širokého okruhu poskytovatelů a služeb.

Jak postupovat?

Mrkněte na video

Jestli před čtením dáváte přednost videu, máme pro Vás tenhle návod.

Připravila ho Česká rada dětí a mládeže specificky pro program Darujeme kroužky dětem, který systém Aktivní město využívá.

Ostatní projekty zapojených měst a městských částí fungují obdobně.


Nejčastější otázky

Kdo se může do systému Aktivní město registrovat?

Do systému Aktivní město se může přihlásit každý občan starší 18 let s vlastní e-mailovou adresou, bez ohledu na své bydliště. Děti mladší 16 let nemohou mít vlastní účet a v systému Aktivní město mohou vystupovat pouze v rámci účtu svého rodiče. Údaje o svých dětech uživatel zadává už při registraci, případně si je může přidat na kartě Osobní údaje, kde je možno spravovat svůj účet.

Děti starší 16 let svůj účet mít můžou, ale jeho funkčnost je omezená. Nemůžou např. sami podávat žádosti o příspěvky a pod., to za ně musí nadále provádět rodič nebo zákonný zástupce. Účet pro tyto starší děti vzniká tak, že rodič v rámci správy svého účtu u dítěte využije tlačítko Vytvořit vlastní účet.

Jak probíhá registrace?

Registrace je přístupná na adrese moje.aktivnimesto.cz/registrace. K tomu, abyste mohli registrací projít, budete potřebovat vlastní e-mailovou adresu. Na jednu adresu je možné se zaregistrovat pouze jednou. Pokud již na danou adresu účet existuje, přihlaste se nebo si nechejte poslat údaje pro obnovu hesla.

V registračním formuláři zvolte, ke kterému Aktivnímu městu se chcete přihlásit a vyplňte Vaše osobní údaje a údaje o Vašich dětech (pole označená hvězdičkou jsou povinná). Jméno a bydliště prosím vyplňujte tak, jak jsou uvedena v občanském průkazu nebo rodném listě. I malá nepřesnost včetně diakritiky může způsobit, že následně nebudete systémem ověřeni.

Dokončením registrace potvrzujete souhlas se zpracování osobních údajů. Jejich rozsah je popsán v informacích o jejich zpracování, která jsou součástí registračního formuláře.

Po úspěšné registraci obdržíte e-mail s přístupovými údaji a dalšími pokyny.

Co se děje po registraci?

Pár minut po registraci Vám přijdou do mailu přihlašovací údaje. Login (používáme Váš e-mail) a heslo. S nimi se můžete hned přihlásit a podívat se, jaké příspěvky a informace Vaše aktivní město nabízí. Ještě to ale nebude 100% fungovat, musíme Vás totiž ověřit.

Abyste mohli žádat o příspěvky a objednávat aktivity, je potřeba údaje zadané při registraci ještě ověřit. Toto ověření provádí radnice Aktivního města, ke kterému se hlásíte, vůči registru obyvatel a zabere zpravidla 3-5 pracovních dnů. O výsledku Vás vyrozumíme mailem.

Co když mají moje děti trvalé bydliště na jiné adrese?

Ničemu to nevadí. V rámci registrace máte možnost u svých dětí zadat jinou adresu trvalého pobytu, než je Vaše. Aby však mohli využít nabídku příspěvků „jejich“ radnice, je potřeba při registraci zadat aktivní město odpovídající bydlišti dětí.

Co je ověření?

Abyste mohli žádat o příspěvek a objednávat aktivity, je potřeba mít ověřený účet. K ověření dochází po registraci, provádí ho radnice výchozího Aktivního města vůči registru obyvatel a zabere zpravidla 3-5 pracovních dnů. Ověřují se jak Vaše údaje, tak zadané údaje o Vašich dětech. O výsledku Vás vyrozumíme mailem a rovněž notifikací, to je ten zvoneček v rámci horního menu.

Došlo mi vyrozumění o zamítnutí, co dělat?

Důvodem je skutečnost, že se nepodařilo zadané údaje ověřit vůči registru obyvatel. Jednou z příčin může být chyba ve Vámi poskytnutých údajích v rámci registrace. Žadatelé leckdy nevědomky udělají překlep ve jméně nebo datu narození, zadaná adresa trvalého pobytu také nemusí korespondovat s údaji o osobách vedených v registru obyvatel.

Ujistěte se v administraci vašeho účtu, že Vámi vyplněné údaje jsou správné. Pokud v nich objevíte chybu, opravte je. Nebo nám zavolejte na zákaznickou linku +420 241 043 230 a my se pokusíme zjistit, v čem jiném může být problém.

Co je aktivita?

Aktivita je např. letní tábor, volnočasový kroužek nebo sportovní klub. Zkrátka cokoliv z nabídky registrovaných poskytovatelů, na co lze uplatnit Váš příspěvek.

Jak objednám aktivitu?

Systém Aktivní město neslouží k objednání aktivity. Účast Vašeho dítěte je potřeba s organizátorem dojednat napřímo. Můžete při tom využít kontaktů, které najdete v našem seznamu, ale přihlášku s veškerými náležitostmi a požadavky organizátora tábora/aktivity je třeba řešit přímo s pořádající organizací. Při komunikaci s organizátorem ale uveďte, že část nákladů budete hradit z příspěvku přes Aktivní město. O tuto částku Vám poníží výslednou platbu.

Jak uplatním příspěvek?

Tak, že v detailu aktivity kliknete na tlačítko Uplatnit příspěvek. Tím se Váš příspěvek převede na účet organizátora. Jemu přijde zpráva s potvrzením Vaší platby, podobnou zprávu dostanete do e-mailu také Vy. Její přílohou bude PDF s dokladem, který slouží pro případné prokázání, že jste prostředky ve formě elektronických bodů skutečně odeslali. Doklad si můžete taky stáhnout po přihlášení na stránce Moje transakce.